Godafton!
Tänker inte skriva särskillt mycket idag utan jag vill mest tipsa om en miniserie som nyligen sändes på SVT i 3 delar. Det handlar givetvis om Jonas Gardell och hans "torka aldrig tårar utan handskar". Se den, se den, se den! Jag blev väldigt berörd och det här är precis en sådan sak som jag vanligtvis blundar för, jag låter bli att titta av den enkla anledningen att jag blir så ledsen av att inse hur världen verkligen ser ut, eller i det här fallet hur den en gång har sett ut. Men! Jag ångrar inte att jag såg den över huvud taget, för samtidigt som det var fruktansvärt sorgligt så kan jag ändå nu i efterhand känna en gnutta hopp. Det är mycket bra som har hänt sen dess och vi har kommit en bra bit på vägen, dels när det gäller acceptans jämtemot homosexualitet och inte minst när det gäller sjukvården och läkemedel. Sverige och världen går framåt och det applåderar jag för! 
Så har du ett par tre timmar till övers tycker jag absolut att du ska lägga dem på att se serien!  
Alla tre delar finns tillgängliga på SVTplay :)
 
Puss

1 kommentarer

Marie Johansson

26 Oct 2012 20:30

Det tillhör allmänbildningen att se den läste jag någonstans...

Kommentera

Publiceras ej