Lugna ned dig.
För andra gången på typ en vecka drömde jag inatt att jag var gravid och plötsligt hade jag en tonnåring att ta hand om. Jag drömmer om att vara gravid, jag drömmer om att få en alldeles egen bebis. 
Jag drömmer om att barnet växer upp och att jag är barnets förälder. Jag vaknar varje gång och känner på magen så att den känns som den ska, och när den gör det så pustar jag ut och tackar gud för att det bara var en dröm. Jag vet inte varför jag har börjat drömma såhär, kanske har det att göra med att nästan alla i min ålder antingen är med barn eller redan har skaffat, kanske är jag bebissugen, eller påminner mitt undermevetna mig om att ringa och boka tid för att fylla på mina p-piller. Kanske är det till och med en kombination av alla tre, inte vet jag.
 
Idag ringde jag iallafall, för jag har bara en veckas piller kvar(!) och hon skrev ut ett recept för 3 månader över telefonen. Det var ju gött. Nu kan vi hålla oss lugna och vara säkra på att här blir det inga bebisar än på ett tag :)
 
Och nu har jag bestämt mig, och pratat med min personalchef om sommaren. Jag ska vara ledig, och bara jobba när jag vill. Det ska faktiskt bli jätteskönt att vara fri en hel sommar och jag tror att det behövs för det känns som att sista året kommer bli tufft. Självklart kommer jag jobba ibland, när de behöver mig och jag inte har något planerat, för lite pengar måste man ändå få in :)
 
Tror jag ska ta mitt pick och pack och sätta mig på balkongen nu. En kopp kaffe, en bok och sol är allt jag behöver :)
 
Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej