Oh well.
 
Den nya kursen har dragit igång med en rivstart. Vi har bara en kursbok (tack gode gud) och i den ska vi läsa typ fyra kapitel varje vecka. På måndagar tilldelas vi alla varsit ämne från dessa kapitel att skriva en rapport på, samt spela in en muntlig presentation på Moodle. Detta ska göras varje vecka, med start i måndags. på ondsdagar ska den muntliga vara inspelad, och på torsdagar ska den skriftliga vara inlämnad. Samtidigt läser vi fortfarande grammatik och academic writing, så det är många små uppgifter att hålla reda på. Fuck. Jag är iallafall nästan klar med veckans uppgifter. Ska bara korrekturläsa min skriftliga rapport och sedan lämna in den. Den muntliga redovisningen var ingen lätt match, man kan ju inte direkt pausa eller sudda ut en bit om man säger fel, utan allt ska vara korrekt i en och samma inspelning, så jag fick göra ett par omtagningar ;)
 
Tänkte att jag tar ledigt för dagen och imorgon börjar jag läsa nästa veckas kapitel så jag hinner fundera över vilka ämnen som kan tänkas komma upp, så jag är redo för nästa veckas uppgifter. 
 
Idag har jag bakat muffins för att lillebror ville komma på fika. Nyss ringde han och sa att han inte hinner, så jag guilt-trippade honom lite så han skulle komma en snabbis :p
 
Nej, dags att ta tag i rapporten! 
hej!

Kommentera

Publiceras ej