Julestöket är över.
Nyårsfirandet är över.
Nu är det nytt år och nya tag.
 
Igår gick jag till gymmet. För jag har bestämt mig (precis som så många andra) att nu är det dags att ta tag i mitt liv. Att leva och äta hälsosamt för att må bra. Det var en hel del folkt på gymmet igår, kanske inte knökafullt men mer än vad det brukar vara. Men det var skönt att gå dit, körde mest ben och rygg med fokus på rumpan och det känns idag vill ja lova. Aj aj aj. Men det är skönt att det känns, då har jag iallafall tagit ut mig ordentligt.
 
Jag hittade en sida på internet igår, där man kan kontrollera sitt kropssfett. Tänkte att jag borde ha ganska normalt eftersom jag har lyckats skaffa mig en liten mage och valkar vid höfterna. Men det visade sig ligga på 14%. -_- "Mycket mager" stod det. För mig spelar inte vikten så stor roll. Klart att jag vill vara smal och slank, men jag vill vara tränad, jag vill ha muskler. Som det är nu är jag bara tanig och klen. Jätteklen. Men det ska det bli ändring på, har jag tänkt.
 
Sitter med mina studier nu och har tänkt få klart den första uppgiften idag. Den ska in på seminariet den nionde januari. I veckan måste jag boka in intervjuer med tre personer eftersom den färdigställda rapporten ska vara inlämnad den sjuttonde januari. jag har en sådan hemsk ångest inför dessa intervjuer. I helgen måste jag komma på ett tema. Annars blir det svårt att boka intervjupersoner, om jag inte vet vad jag ska fråga om menar jag. 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej