Inser nu att det var väldigt länge sen jag skrev ett inlägg, ber ödmjukast om ursäkt för detta. 
En uppdatering sedan sist då.
 
I fredags hade jag den där fruktansvärda tentan, som förmodligen inte gick vägen. Vanligtvis brukar jag ha en hyffsat bra känsla direkt efter men denna gång kändes det väldigt dåligt direkt. Jag blir väldigt väldigt förvånad om det är så att det gick, och i så fall är det tack vare min indiviudella uppgift. Problemen med både salstentan och uppgiften var att det var så svårt att veta vad ha ville ha svar på. Det var väldigt luddiga frågor och det var svårt att veta vad som är relevant. Hur som helst, blir det omtenta så får det väl bli det.
 
Dessutom är det inte hela världen för idag började vi en ny kurs, med en störtskön lite äldre föreläsare, med bra humor, polokrage och kavaj. Vi fick veta att vi slipper salstenta och att vi istället ska i grupper om två skriva en rapport om en statlig myndighet, I min grupp valde vi kriminalvården, vilket kan bli ytterst intressant!
 
Helgen har verkligen spenderats åt att njuta, kanske inte på fredagskvällen för då jobb stod på schemat. Men lördag, söndag och måndag har varit fantastiskt sköna. Vi har fått ordning på hemmet med städ och tvätt (typ 10 maskiner), jag har varit hos min bästa vän på landet och gosat med sötaste valpis och fina Eroz, och myst i soffan med maken. 
 
Just det! Jag har ett bra tag funderat på att köpa en kaffemaskin, en sån där flashig med kapslar och igår när jag såg på tv kom det en reklam från elgiganten där de endast idag sålde precis den jag tittat på för 299 istället för runt 600kr! Så himla perfekt när jag ändå funderat på att köpa en. Så jag åkte in innan föreläsning idag och var där kl 12, det visade sig att den var helt slutsåld, efter 2 timmar!! Så jag frågade kassörskan om den finns på internetbutiken, och det gjorde den, men även där var den slutsåld. :( Fan tänkte jag. Men när jag satt mig i bilen kände jag att jag måste se det med mina egna ögon, så jag kopplade upp min fräna macbook till min fräna telefons internet och gick in o kikade. Det visade sig att den vsarta var slutsåld, men att det faktiskt fanns några vita kvar! (tyckte faktsikt det var lite dålig service av kassörskan) men jag klickade hem en iallafall tillsammans med två paket kapslar från gevalia, en mellanrost och en Latte machiato :D ser mycket fram emot att få hem den nu! 
 
Okej nu har jag skrivit en del, återkommer förhoppningsvis imorgon! 
 
Puss

Kommentera

Publiceras ej