Det sägs att det snart är jul men jag är inte säker på att jag tror på det som sägs.
Jag finner ingen julstämning alls. Detta beror säkert på det gråa tråkiga vädret som tillochmed verkar vara trött på sig självt. Jag har inte köpt några juklappar heller, såklart. Ute i sista stund som vanligt. Men jag och maken tänkte åka till kalmar imorgon för att se om vi hittar något.
 
Idag fick jag besked om betyg för den förra kursen, där man lärde sig skapa webbplatser.
På den teoretiska tentamen lyckades jag skrapa ihop till 45,5/50, vilket jag är supernöjd med, men på den praktiska blev det bara 34/50. Vilket i slutändan innebär att jag är ett halvt jävla poäng från VG på kursen! Det suger så jädra hårt så jag får ont i magen. Men nog om det.
 
Idag fick jag iallafall "jul-lov". Vi startade en ny kurs i måndags, interkulturell kommunikation II. Under veckan har vi sammalagt haft fyra föreläsningar (som har varit vääääldigt dryga) och det är allt. Jag är besviken för jag trodde att denna kursen skulle vara minst lika spännande som IKK1, men nej. Inte nog med att kursen verkar jättetråkig så blir det nog inte någon ledghet under jul heller. Under jul-lovet ska vi dels läsa all litteratur och jämföra olika begrepp med varandra i en rapport, samt förbereda oss inför ett seminarie om detta. Vi ska även finna 3 intevjupersoner på valfitt företag eller organisation och skriva ännu en rapport på ca 15 sidor där vi analyserar intervjuerna utifrån ett interkulturellt perspektiv. Fuckme.
 
Nog om tråkigheter tycker jag. 
Lillebror kommer hem idag! :D På julafton ska va ha julfrukost tillsammans med våra äkta makar här hemma hos oss och detta ser jag mycket fram emot :)
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej