Igår vaknade jag av att Lennart satt ett par centimeter ifrån mitt ansikte och blängde på mig. Han spann jättehögt tills jag tillslut öppnade ögonen och då blev han överycklig och började regera, lugn blev han inte förrens jag klivit upp och gett honom lite kärlek och mat. Skönt ändå att det inte krävs mer än så för att få honom lugn kan jag känna.
 
Idag däremot vaknade jag av att något small till i lägenheten men jag struntade i det och somnade om, snart vaknade jag igen av att Lennart låg bredvid mig och tuggade på något hårt och det lät nästan som att tänderna skulle gå av. När jag öppnade ögonen såg jag att det var proppen till handfatet på lilltoan som han låg och tuggade på, vilket är jättekonstigt.. Nåja, så smånging om körde jag in till skolan för att hämta min tenta eftersom det inte kommit ut på internet än, och guuuuud vad jag är glad att jag gjorde det! Jag är godkänd med bra marginal och nu slipper jag gå runt och vara orolig hela helgen! Imorgon är det personalfest och det ska bli riktigt roligt, ser mycket fram emot det :)
 
På tal om Lennart så har vi satt honom på diet eftersom han börjar bli lite väl tjock om magen. Det känns som att de enda vi gör är att ge honom mat stup i kvarten. Men det är det slut med nu! Han ska få en halv dl på morgonen, en halv dl på eftermiddagen och en halv dl inför natten. Och det får fan räcka, hur mycket han än skriker. Fattar inte hur folk kan ha torrfoder framme jämt för här går det bara inte, han blir aldrig mätt! 
 
Nu ska jag snart väcka min make så ska han laga mat till oss, får se vad han hittar på, ska tydligen innehålla köttfärs och turkisk yoghurt iallafall, det blir spännande! :)
Puss

Kommentera

Publiceras ej